politiespreekuur

iedere donderdag van 13.30 tot 15.00 uur in dorpscentrum "de Wieken", Molenstraat 15 te Vaassen.

woensdag 11 augustus 2010

Bezoek aan Cavente kinderdorp 2010

Cavente kinderdorp; een begrip in Vaassen en omstreken.

Dit jaar organiseert de stichting Cavente voor de 28e keer, traditiegetrouw in de laatste week van de zomervakantie, het Cavente Kinderdorp op de dorpsweide aan de Ireneweg in Vaassen.

Tijdens het 4-daagse evenement, dit jaar van 10 t/m 13 augustus, worden er voor de kinderen [t/m 12 jaar] in het kinderdorp allerlei activiteiten georganiseerd. Zo kunnen de kinderen hutten bouwen, knutselen, fietscrossen, tekenen, schilderen, etc. etc. etc.

Op dinsdag 10 augustus heb ik, tijdens mijn wijksurveillance, een bezoek gebracht aan het Cavente Kinderdorp, waar veel kinderen druk bezig waren met diverse activiteiten. Eenmaal op het terrein had ik al snel een groot aantal kinderen om me heen en heb ik veel vragen beantwoord over mijn werk en uitrustingstukken zoals handboeien en pistool. Op mijn vraag hoe ze het Cavente kinderdorp vonden, hoefde ze niet lang na te denken en was het antwoord eenduidig, namelijk; GEWELDIG.

Tijdens mijn rondwandeling over het terrein viel mij het bijzonder grote aantal vrijwilligers op. Goed om te zien dat er onder hen ook heel veel jonge vrijwilligers waren. Uiteraard heb ik met een aantal vrijwilligers gesproken over het Cavente kinderdorp en alles wat daar bij komt kijken. Allen waren bijzonder enthousiast en hadden duidelijk plezier in wat ze deden. Uiteraard ontbrak tijdens één v/d gesprekken de koffie niet, waarvoor nog hartelijk dank. Tijdens één van de gesprekken bleek dat op de eerste dag ruim 500 kinderen het Cavente kinderdorp hadden bezocht.

Na mijn bezoek aan het Cavente kinderdorp kon ik maar één ding concluderen, namelijk EEN GEWELDIG EVENEMENT voor de jeugd. Complimenten aan het bestuur van de stichting Cavente en de vele vrijwilligers.

kijk voor meer informatie en nieuws over de stichting Cavente en het Cavente kinderdorp op http://www.cavente.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten