politiespreekuur

iedere donderdag van 13.30 tot 15.00 uur in dorpscentrum "de Wieken", Molenstraat 15 te Vaassen.

maandag 25 januari 2010

Rondje door de wijk

Vanmorgen samen met Gerrit Bovendorp, BOA van de gemeente Epe, tussen 10.00 en 12.00 uur een rondje door de wijk gemaakt en verschillende locaties bezocht en bekeken.

Op de hoek Kievitstraat/Spechtstraat een omvergereden paal met verkeersbord aangetroffen. Aan de sporen te zien is een auto die links af wilde slaan door de gladheid rechtdoor gegleden en heeft hierbij de paal geramd. Helaas heeft de veroorzaker zich, voor zover bekend, nog niet gemeld. Schade komt dus weer op de rekening van de bevolking. Mocht u weten wie de schade veroorzaakt heeft, dan hoor ik dat graag. De schade is gemeld bij de wijkbeheerder van de gemeente, die de schade zal herstellen.

In een oud pand een aantal jerrycans met afgewerkte olie aangetroffen. Horen daar milieutechnisch niet thuis. Aangetroffen situatie zal gemeld worden bij de afdeling milieu van de gemeente Epe, met het verzoek één en ander te bekijken en af te handelen.

Bij de bibliotheek aan de Kerkweg/Margrietweg hangen de laatste tijd weer vaak jongeren rond. Meldingen van overlast en veroorzaken van rotzooi komen dan ook regelmatig bij ons binnen. Zoals op de “twitter” als viel te lezen veroorzaakten twee meisjes en één jongen op vrijdagavond 22 januari omstreeks 23.39 een hoop lawaai en lieten een grote troep achter. Gelukkig ben ik in het bezit gekomen van een foto van het drietal en ga proberen te achterhalen wie het zijn. Mocht u informatie hebben, dan hoor ik het graag. De locatie vanmorgen nog maar eens bekeken en gesproken met medewerksters van bibliotheek.

Als laatste, op verzoek van Gerrit Bovendorp, nog een verkeerssituatie bekeken op de hoek Woestijnweg/Fazantstraat. Dit naar aanleiding van een klacht die een buurtbewoner op donderdag 14 januari j.l. kwam mededelen op het politie spreekuur in de Wieken. Situatie in ogenschouw genomen. Bevindingen en advies gaat naar de verkeerskundige van de gemeente Epe.

Mocht u locaties hebben in de wijk waarvan u vindt dat ik of mijn collega's die eens moeten bekijken dan kunt u dat doen via een reactie op dit artikel.

9 opmerkingen:

  1. De verkeerssituatie in de hele vogelbuurt zou wel eens kritischer bekeken mogen worden... tegen de richting in rijden, hard rijden, slippen met gladheid, parkeren op plekken waar dat niet kan... dagelijkse realiteit...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mogelijk wil "anoniem" die reageerde op 27/1 om 17:08 contact met mij opnemen via 0900-8844 of mij op 28/1 bezoeken tijdens het politiespreekuur om eens van gedachten te wisselen over de verkeerssituatie in de Vogelbuurg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste John Elskamp,

    Ik zou zelfs heel graag willen afspreken om eens van gedachten te wisselen. Helaas lees ik dit bericht nu pas en ben ik dus te laat voor het spreekuur. Ik zal zsm contact opnemen met het 0900-nr en naar u vragen zodat we een afspraak kunnen plannen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geachte heer Elskamp,

    Volgens mij is het zo, dat de Jan Mulderstraat aan beide zijden van de straat vanaf de Stationsstraat tot de Molen een parkeerverbod geldt. Nu wordt dagelijks aan de straat geparkeerd,terwijl er een parkeerplaats aan de achterzijde van de Wieken is. Wij als bewoners van de Jan Mulderstraat willen graag , dat daar is tegen op getreden wordt. Ik heb zelf al eens mensen klem gezet, omdat ik niet onze inrit op kon komen. De mensen zeggen dan , ik moest even naar de dokter, en ik zeg ik wil graag naar huis.Het is een drukke weg, omdat iedereen van de Oosterhof er met de fiets doormoet, maar als ik soms zie wat een gevaarlijke situaties er ontstaan voor kinderen of ouderen, omdat er auto's geparkeerd staan aan de straat? Misschien kunt u dit zelf beoordelen , als u door de straat rijdt overdag van 8.00 tot 17.00 uur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geachte "anoniem"

    Bedankt voor uw reactie op 02-02-10 te 21.03 uur. Ondanks het feit dat de Jan Mulderstraat niet direct in de wijk Vaassen Zuid-West valt, stel ik uw reactie zeer op prijs en zal ik mijn collega wijkagent Ton Weijland [wijk Vaassen Noord-Oost/Emst] uw reactie doen toekomen. Daarnaast zal ik mijn collega's van het team Epe en de BOA van de gemeente Epe verzoeken de door u aangegeven locatie mee te nemen tijdens de surveillance en/of parkeercontroles en op te treden tegen geconstateerde parkeerovertredingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heer Elskamp,
    Ik lees in een oud bericht over de situatie Fazantstraat/Woestijnweg. Dit is een vervelend kruispunt, door de afrastering/struiken volgens mij is hier nog niets aan verbeterd.

    Ditzelfde geldt voor het kruispunt Fazantstraat/Vinkstraat, daar is ook een vervelende struikafzetting waardoor het overzicht slecht is. Kan naar beide eens kritisch gekeken worden?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geachte "anoniem"

    Bedankt voor uw reactie op 22-06-10 te 12.23 uur. Ik stel uw reactie bijzonder op prijs.

    Ik zal beide locaties nogmaals onder de aandacht brengen van de gemeente Epe. Gemeente Epe is wegbeheerder en verantwoordelijk in deze.

    Mogelijk kunt en wilt u uw klacht ook melden bij de gemeente Epe.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag John,
    Ga ik doen. Overigens is dit een goede site voor de bewoners van Vaassen. Kan dit niet meer gepromoot worden? Namelijk is er volgens mij nog veel te weinig bekenheid in Vaassen over deze site! Zonde.

    Groeten

    BeantwoordenVerwijderen