politiespreekuur

iedere donderdag van 13.30 tot 15.00 uur in dorpscentrum "de Wieken", Molenstraat 15 te Vaassen.

zaterdag 2 april 2011

de "verkeershufter"

Regelmatig krijg ik klachten onder ogen over parkeergedrag in woonwijken, nabij winkels en rondom scholen.

Meestal betreft het een kort telefoontje of een kort berichtje via de mail of wijkhyves met als inhoud een klacht en/of verzoek om controle/toezicht.

Heel af en toe ontvang ik van een wijkbewoner een mail, waarvan de inhoud voor zich spreekt. Aan de ene kant een klacht over het [asociale] parkeergedrag van sommige weggebruikers en aan de andere kant een "roep" om [extra] politiecontroles/-toezicht op locaties waar de verkeersveiligheid van groot belang is.

Afgelopen vrijdag ontving ik van een wijkbewoner een dergelijke mail, waarvan ik u de inhoud niet wil onthouden.

de verkeershufter
ik heb een auto
ik betaal wegenbelasting

de weg is dus deels van mij
want ik heb ervoor betaald

dus mag ik doen en laten wat ik wil
want ik weet dat ik er toch mee wegkom

want ik zie nooit een agent rond schooltijd
maar ik moet wel ff mijn kind ophalen bij school

en als een burger er wat van zegt
moet hij/zij zijn/haar bek houden en zich er niet mee bemoeien

dus heb ik schijt aan alle regels
en pleur mijn auto gewoon neer waar IK dat wil

en ALS.......ik dan een bekeuring krijg van die jongens in het blauw
zeg ik gewoon dat ze wat nuttigs moeten gaan doen, boeven vangen of zo

want ik ben een hufter.... en dan kan alles

Geen opmerkingen:

Een reactie posten