politiespreekuur

iedere donderdag van 13.30 tot 15.00 uur in dorpscentrum "de Wieken", Molenstraat 15 te Vaassen.

vrijdag 12 februari 2010

Graffiti en afval ontsieren de wijk

Afgelopen dinsdag heb ik lopend een ronje door de wijk gemaakt en ben ik op een groot aantal locaties geweest, waar je normaal gesproken met de auto en/of fiets niet komt of kunt komen. Opvallende was het vele zwerfafval door de hele wijk heen. Daarnaast trof ik op de Max de Leuwstraat, aan de achterzijde bij de garageboxen, een muur vol graffiti en een vuilniszak met afval aan.

Inmiddels is er contact geweest met de wijkbeheerder van de gemeente. Het afval zal worden opgeruimd en voor wat betreft de graffiti zal bekeken worden of één en ander schoongemaakt moet/kan worden.

Zowel het verwijderen van het afval als de graffiti kost de gemeente [lees gemeenschap, dus ook de wijkbewoners] veel geld. Mocht u informatie hebben wie verantwoordelijk is/zijn voor deze milieu overtreding[en] dan hoor ik dit graag, zodat de kosten op de "daders" verhaald kunnen worden.

2 opmerkingen:

  1. afval(dumpen) moet aangepakt worden.
    Maar als ik deze graffiti zie, denk ik dat het er door kinderen op is gezet. Het is niet de bedoeling dat het gebeurd. maar dit muurtje staat uit het zicht van de bewoners en ik denk dat weinig mensen zich hier aan storen. Maak er daarom een graffiti gedoog muurtje van. Dit scheelt de gemeenschap een hoop kosten. zolang er geen zicht op dit stukje muur is, zal het probleem zich blijven herhalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geachte Anoniem,

    Bedankt voor uw reactie. Ik zal uw suggestie doorgeven aan de gemeente. Zij zijn immers verantwoordelijk voor de openbare ruimte.

    Daar waar het dumpen van afval in de woonwijk betreft hoop ik dat de buurtbewoners de BOA's van de gemeente Epe of mij in kennis zullen stellen. U bent tenslotte mede onze "ogen en oren" in de wijk.

    BeantwoordenVerwijderen